مقالات

صندوق فروشگاهی چیست؟

صندوق فروشگاهی یک رایانه‌ ی ویژه جهت فروش روزانه اقلام فروشگاه ها، هایپرمارکت ها و تمامی اصنافی که با مصرف کنندگان سروکار دارند میباشد.

صندوق فروشگاهی که به آن پوز POS نیز میگویند باید به یک نرم افزار فروش فروشگاهی مجهز باشد تا بتواند فروش روزانه فروشگاه ها را با آن مدیریت نمایند. صندوق فروشگاهی علاوه بر ثبت فروش کالا در سیستم، مجهز به امکاناتی در Backoffice است که حسابداری، مدیریت موجودی کالا و… را نیز انجام میدهد.

در کنار صندوق فروشگاهی تجهیزات دیگری از قبیل کشوی پول، چاپگر فیش خرید و بارکد خوان قرار دارد تا عملیات فروش به سرعت و به صورت اتوماتیک به وسیله اپراتور سیستم (صندوقدار) انجام شود.

مدیریت کامل فروشگاه به وسیله صندوق فروشگاهی

از زمان قدیم تا به امروز فروشگاه ها تغییرات اساسی به خود دیده اند. هر چه تعداد مشتریان بیشتر میشود دیگر ثبت فروش و مشتری در دفترچه و نوشتن میزان فروش در برگه کاری بیهوده و سخت است. امروزه فروشگاه ها از کوچک تا بزرگ جهت گزارش میزان درآمد و میزان هزینه های خود و در جهت تسریع فرآیند ثبت سفارش مشتریان از صندوق فروشگاهی استفاده میکنند. گزارش گیری صندوق فروش به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه و بسته نیاز با دقت بالا انجام میشود تا مدیران وضعیت فروشگاه خود را بررسی نمایند و در جهت تصمیم گیری بهتر اقدام نمایند.همانطور که گفته شد هر چه سفارش و پردازش روند خرید مشتری با سرعت بالاتر و با دقت بیشتر انجام شود، باعث رضایت مشتری است و مشتریان تجربه مناسبی از خرید از فروشگاه شما خواهند داشت.

انواع صندوق فروشگاهی

  •  ECR

این صندوق فروشگاهی برای فروشگاه های کوچکی که نیاز به سیستم فروش پیچیده ای ندارند مورد استفاده قرار میگیرد. صندوق فروشگاهی ECR یک ماشین حساب است که دارای نرم افزار فروشگاهی پیش فرض بوده و دارای یک نمایشگر کوچکی است که عملیات محاسبه را نشان میدهد. صندوق فروشگاهی ECR امکان اتصال به بارکدخوان، کشوی پول و پرینتر جانبی را دارد. اغلب صندوق فروشگاهی ECR از پورت های RS232 ، Ethernet پشتیبانی میکند. برای آموزش صندوق فروشگاهی ECR و نحوه ارتباط گرفتن با دستگاه در آپارات ویدئو های مختلفی وجود دارد که میتوانید مناسب با مدل صندوق فروشگاهی ECR آن را آموزش ببینید.

  •  POS

به دلیل شخصی سازی، ارتقا و انعطاف پذیری بالای صندوق فروشگاهی  پوز POS ، این صندوق فروشگاهی از متداول ترین و بهترین صندوق های فروشگاهی در دنیا میباشد. این صندوق فروشگاهی همانطور که قبلا هم توضیح دادیم یک کامپیوتر کامل است که با قرار دادن صندوق، کشوی پول، بارکدخوان، فیش پرینتر و نرم افزار حسابداری یک پکیج کامل را برای فروشگاه مهیا میسازد. میزان سخت افزار این صندوق فروشگاهی نیز مهم میباشد. هر چقدر میزان رم و پردازنده دستگاه قوی تر باشد فرایند فروش نیز با سرعت بالاتر انجام میگردد. برای آموزش صندوق فروشگاهی POS پوز و نحوه ارتباط گرفتن با دستگاه در آپارات ویدئو های مختلفی وجود دارد که میتوانید مناسب با مدل صندوق فروشگاهی POS پوز آن را آموزش ببینید.

  •  POS Touch 

همانطور که از نام این صندوق مشخص است، این صندوق فروشگاهی دارای یک نمایشگر لمسی میباشد که تمام فرایند فروش، مدیریت و … با صفحه لمسی امکان پذیر است. در واقع صندوق فروشگاهی پوزتاچ | POS Touch نمونه بروزشده و جدید صندوق های فروشگاهی میباشد زیرا دیگر از موس و کیبرد خبری نیست و کیس صندوق فروشگاه نیز در پشت صفحه لمسی قرار میگیرد که باعث ظاهر شکیل تر دستگاه شده و تجربه کاربری لذت بخش تری را دارد. برای آموزش صندوق فروشگاهی POS Touch پوزتاچ و نحوه ارتباط گرفتن با دستگاه در آپارات ویدئو های مختلفی وجود دارد که میتوانید مناسب با مدل صندوق فروشگاهی POS Touch  پوزتاچ آن را آموزش ببینید.

 

کاربری  پوز در اصناف زیر، بسیار تجربه شده است :

  • صندوق فروشگاهی کیف، کفش و لباس
  • صندوق فروشگاهی کتاب فروشی
  • صندوق فروشگاهی فروشگاه مواد غذایی
  • صندوق فروشگاهی داروخانه
  • صندوق فروشگاهی هاپر مارکت
  • صندوق فروشگاهی فروشگاه‌های بزرگ
  • صندوق فروشگاهی سوپر مارکت
  • صندوق فروشگاهی قنادی
  • صندوق فروشگاهی آجیل وخشکبار
  • صندوق فروشگاهی رستوران
  • صندوق فروشگاهی اغذیه فروشی

قیمت

قیمت صندوق های فروشگاهی با توجه به نیاز کاربر و مدل آنها متفاوت هستند.  ECR ها به دلیل عدم ارتقا و ثابت بودن المان های دستگاه، قیمت کمتری نسبت به سایر مدل ها دارد.  POS ها قیمت مناسب تری دارد که این نوع نیز با توجه به میزان سخت افزاری مورد استفاده نیز قیمت متغیری دارد. گرانترین آنها نیز  پوزتاچ POS Touch میباشد. این نوع از صندوق ها با توجه به لمسی بودن صفحه نمایش و عدم استفاده از کیس جداگانه که همگی در یک صفحه نمایش قرار گرفته است قیمت بیشتری نسبت به سایر مدل ها دارد. به دلیل افزایش قیمت لحظه ای سخت افزار ها امکان لیست قیمت صندوق فروشگاهی مقدور نیست. جهت قیمت روز صندوق فروشگاهی و لیست قیمت صندوق فروشگاهی با شماره تماس  02145831 واحد فروش سخت افزار تماس حاصل فرمایید .

البته مطابق توضیحات فوق، بدیهی است که نرم افزار مناسب صندوق فروش از مهمترین مولفه های تصمیم گیری برای ایجاد یک فروش سریع و قدرتمند می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *