مقالات

هجوم ترکیه به بازار شب عید پوشاک ایرانی با لباس‌های استوک ۱ دلاری/ آقای وزیر، کدام حمایت؟

به عنوان تولید کننده نرم افزارهای فروشگاه های زنجیره ای باران، در مدت یک سال گذشته به عینه شاهد رشد تولیدکنندگان داخلی بوده ایم و آنچه این رشد را تقویت می کند و جانی دوباره برای سال 99 می بخشد بازار شب عید است، ولیکن شنیدن خبرهایی به شرح زیر عرق را بر پیشانی تولید کنندگان داخلی سرد می کند و ترکیب سوداگران وطن فروش به همراه بی توجهی روءسا، بار دیگر در پی رقم زدن یک تراژدی تجاری است.
متاسفانه تجارت در بازار ایران یک قمار بزرگ است و از سویی برای آبادی خانه شخصی باید وطن فروش بود.

یک تولیدکننده پوشاک با هشدار از دست رفتن بازار شب عید پوشاک ایرانی، از هجوم ترکیه به بازار پوشاک ایران با لباس‌های استوک ۱ دلاری خبر داد.

 محمد مالکی با اشاره به اینکه امسال تولیدکنندگان با افزایش قیمت ارز و ممنوعیت واردات پوشاک حساب ویژه‌ای روی بازار شب عید باز کردند، اظهار داشت: در حال حاضر واردات پوشاک از مناطق آزاد بلامانع است، از طرف دیگر گمرکات هم در مناطق جنوبی کشور مستقر نیستند تا محدودیت ها را در ورود پوشاک به کشور اعمال کنند.

وی با اعلام اینکه تمام تولیدکنندگان نگران از دست دادن بازار و فروش شب عید خود هستند، افزود: ما با امید کالا تولید کرده‌ایم اما با ورود کالاهای قاچاق به کشور نمی‌توانیم فروشی داشته باشیم. متأسفانه ترک ها هم به ما پیشنهاد  می کنند به صورت کیلویی اجناس استوک را بفروشند که این موضوع یک زنگ خطر برای تولید پوشاک در کشور است.

این تولیدکننده تصریح کرد: به عنوان نمونه در یکی از این پیشنهادات ترک ها به تولیدکنندگان ایرانی اعلام کرده‌اند، 350 هزار تکه انواع کالاهای استوک را با قیمت 350 هزار دلار می فروشیم این یعنی هر کالا یک دلار قیمت دارد، در این شرایط مسئولان بگویند کدام تولیدکننده توان رقابت با اجناس خارجی را خواهد داشت.

وی با طرح این پرسش که چرا در شب عید این بلا بر سر صنعت پوشاک کشور می آید، گفت: مگر نه اینکه قرار بود از تولیدکننده داخلی حمایت شود آیا این مسائل به معنی حمایت از تولید است؟ هیچ برخوردی با برندهای محرز قاچاق در بازار نمی شود و واردات هم در مناطق آزاد بلامانع است، در این شرایط آیا تولیدکننده می تواند محصول خود را در بازار به فروش برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *