مدیریت هوشمند رویداد باران

امروزه بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ دنیا دریافته‌اند که برای حرکت تعالی و رشد سازمانی و همچنین اجرای موفقیت‌آمیز استراتژی‌های خود، راهی به جز شناسایی و نظارت بر شاخص‌های کلیدی عملکرد خود ندارند و برای مواجهه با این مسأله حیاتی و مهم با صرف هزینه‌های فراوان و با انتخاب مشاوران برجسته و معتبر به مطالعه این موضوع پرداخته‌اند و بسیاری از کسب و کارهای موفق سنجه‌های عملکردی را با کارت امتیازی متوازن تلفیق و راه حلی ویژه جهت اجرای استراتژی‌های خود آفریده اند.

سنجه‌های عملکردی، معیارهای اندازه‌گیری مالی و غیرمالی در یک کسب و کار هستند که به منظور تعیین کیفیت رسیدن به اهداف و انعکاس عملکرد استراتژیک یک سازمان بکار برده می‌شوند. این شاخص‎ها به منظور ارزیابی موقعیت کنونی سازمان و تعیین راه‌های مناسب برای هوشمند کردن کسب و کار و فرایندهای کلیدی سازمان بمنظور رسیدن به اهداف استفاده می‌شوند.

در این مسیر وجود یک ابزار عملیاتی که بتواند پس از شناخت این شاخص‌ها اطلاع رسانی صحیح، پرمحتوا و بموقعی از این موضوع داشته باشد، امری بسیار ضروری به نظر می‌آید.

معرفی تیم مشاوره مدیریت، مدیریت هوشمند رویداد باران

تیم مشاوره مدیریت هوشمند رویداد باران دارای پشتوانه شرکت ارقام نگار اندیشه ارایه دهنده راهکارهای نرم‌افزاری مالی، اداری، داشبورد تحت WEB، به مدیران کمک می‌کند تا بهترین شاخص‌های ارزیابی عملکرد متناسب با سازمان خود را بیابند. چرا که شاخص‌های عملکردی مختلفی برای سنجش جنبه‌های عملکردی در یک سازمان وجود دارد. بطور مثال:

شاخص‌های بهره برداری از دارایی می تواند برای تعیین قابلیت شرکت در حفظ سطح فروش، سطح دارایی و هزینه‌های مورد نیاز شرکت و نیز میزان پایداری سطح فروش فعلی و سطوح هزینه ای مورد استفاده قرار گیرد.

شاخص‌های عملکرد عملیاتی همچون فروش، حاشیه سود ناخالص، سود سرمایه گذاری، سود عملیاتی و سود خالص از شاخص‌های حیاتی عملکرد یک سازمان هستند.

شاخص‌های جریان نقدی، که در تعیین قابلیت شرکت در اداره کسب و کار مفید است شامل قابلیت شرکت در جمع آوری کارآمد حساب‌های دریافتنی، استفاده از موجودی در یک بازه زمانی کوتاه، پرداخت حساب‌های پرداختنی در زمان سررسید و بطور کلی، نگهداری مقدار کافی از وجوه نقد برای تسویه بدهی‌های کوتاه مدت کاربرد دارند.

شاخص‌های ساختار سرمایه و توانگری مالی، رابطه میان بدهی‌ها و حقوق صاحبان سهام شرکت و نیز نسبت‌های مقایسه‌ای از انواع مختلف سهام را تعیین می کند. این شاخص‌ها همچنین قابلیت شرکت در حفظ توانگری خود را مورد بحث قرار می دهد.

تصمیم گیری چابک و هوشمندانه

هرچه تصمیم مهم‌تر و پرخطرتر باشد فرآیند آن با مسئولیت بیشتری همراه می شود و برای اینکه هوشمندانه‌ترین تصمیم را بگیرید باید از پیچیدگی فرآیند کاسته و آن را علمی تر به پیش ببرید.

فکر می‌کنیم همه ما مدیران بر این نکته اتفاق نظر داریم که مهمترین گام در اجرای صحیح فرآیند تصمیم گیری، داشتن اطلاعات صحیح، به موقع و کامل است. ابزارها و راه حل‌هایی برای به دست آوردن اطلاعات صحیح و کامل وجود دارد اما در اختیارداشتن به موقع اطلاعات کار ساده ای نیست.

یک مدیر آگاهانه یا ناخود‌آگاه با مدنظر داشتن چشم انداز، اهداف و استراتژی رسیدن به اهداف، اطلاعات به دست آمده جهت تصمیم‌گیری را بررسی نموده و در هر روز کاری، ده‌ها تصمیم مهم می‌گیرد. شما بعنوان مدیر مجبورید هر روزه تصمیمات مختلفی بگیرید بعضی از تصمیمات ساده و بی‌دردسر هستند و بعضی دیگر پیچیده و دشوار. برخی با آگاهی از اطلاعات درون سازمان و برخی اطلاعاتی بسیار فراتر را می‌طلبد.

یک راه حل ویژه

با آگاهی وسیعی که نسبت به کسب و کارها پیداکرده‌ایم، راهکاری را به شما پیشنهاد می‌کنیم که حواسش به کسب و کار شما هست. این راهکار، هوشمندانه و بر اساس بررسی اطلاعات سازمان شما و اعمال سلایق مدیریتی دلخواه شما در امور، اطلاعات را مقایسه و به‌موقع آلارم‌های تنظیمی شما را اطلاع رسانی می‌کند. در این صورت شما دارای اطلاعات صحیح، به‌موقع و کامل از سازمان خود شده‌اید؛ و کافی است که فرمان خود را صادر نمایید و در اجرای تصمیم بکوشید. نام این راهکار مدیریت هوشمند رویداد باران است.

بسیاری از مدیران در شرایط پیچیده ای نسبت به اتخاذ تصمیم اقدام می‌کنند و پس از گذر از شرایط پیچیده در اکثر موارد توسط مدیران بالادست، متهم به قصور و اشتباه هستند. با ثبت تصمیم بر اساس نتایج در مدیریت هوشمند رویداد باران دلایل خود را در همه شرایط ارایه دهید و مدافع تصمیمات خود باشید

دموی نرم افزار را میخواهید؟